söndag 26 april 2015

Fem år sedan Malchic blev skåning

Igår var det fem år sedan Malchic blev skåning och jag kan knappt minnas hur mitt liv var innan dess. Klart jag minns när jag påminns och tiden i Nässjö då vi var varandras även om jag inte ägde honom bär jag med mig för alltid, men från den stunden han lastades ur hästtransporten i Skåne och var min på riktigt varje dag förändrades mitt liv enormt. Vi hade inte setts på omkring ett halvår och han hade varit nervös över att åka hästtransport, men han kände igen mig direkt och hade inte bråttom ut ur transporten för han hade mig. Det kändes som att vi båda kom hem♡

Vi har gått igenom så mycket tillsammans och utvecklats något fantastiskt. Vi har alltid följt vår egen väg och vi har tillsammans hittat vad som är rätt för oss. Jag är så tacksam över att vår väg fört oss dit vi är idag och det är så många pusselbitar som har fallit på plats. Det känns som att pusslets kärna äntligen är helt och att vi bygger vidare runt om så att pusslet blir större och större. Man lär så länge man lever och pusslet är oändligt...

Jag har knappt kvar några äldre bilder på Malchic, men här kommer lite bilder från vår tid tillsammans i Skåne...

Först på Österlen...

...och vinter på Österlen 

Sedan Torna Hällestad utanför Lund...


Från hösten 2011 i älskade Brunnslöv...





4 kommentarer: